In een bedrijf is het belangrijk dat de klant een fijne ervaring heeft, zodat ze hopelijk bij je terugkomen. Hiervoor is het belangrijk dat je eraan denkt dat alles klopt, ook tot in de kleinste puntjes. De kleine details kunnen namelijk het verschil zijn en zijn dus erg belangrijk binnen jouw bedrijf. Zo kunnen ze opvallen, zorgen voor herkenbaarheid en je kunt zo waardering krijgen vanuit de klant. Aan welke kleine details je kunt denken in jouw bedrijf in Kralingen-Crooswijk, zetten we hieronder voor je op een rij.
Herkenbare huisstijl
Het is slim om na te denken over jouw huisstijl. Een huisstijl omvat onder andere het logo en het kleurgebruik binnen jouw bedrijf. Deze huisstijl kun je gebruiken om op te vallen bij de klanten, maar ook om te zorgen voor herkenbaarheid.
Je kunt jouw huisstijl doortrekken in allerlei communicatie-uitingen, maar ook in de kleinste details. Denk bijvoorbeeld aan een logo op de gevel van je bedrijfspand, maar ook aan de menukaart, social media en zelfs bonnetjes. Je kunt ook jouw logo achterlaten op bijvoorbeeld facturen of verpakkingen door een stempel te gebruiken. Zo kun je een stempel bestellen met daarop de datum, maar je kunt ook kiezen voor een bedrijfsstempel met een logo. Een stempel met logo werkt snel en gemakkelijk, en je kunt binnen een paar seconden jouw logo achterlaten.
Persoonlijke aandacht
De klant staat voorop en het is belangrijk dat je weet wie jouw klanten zijn. Zo heb je vast een groep vaste klanten uit Kralingen-Crooswijk die regelmatig bij jou in de zaak komt. In dat geval is het fijn dat je hen op een fijne manier groet en misschien begin je hen ook zelfs persoonlijk te kennen. In dat geval is een praatje maken met elkaar een fijn moment, en daarnaast kun je hen misschien ook persoonlijk te woord staan. Je kunt zelfs overwegen om hun favoriete bestellingen te onthouden.
Het is ook leuk om op andere manieren aandacht te schenken aan de persoonlijke ervaring. Zo kun je bijvoorbeeld bij online bestellingen een handgeschreven kaartje toevoegen, met natuurlijk een stempel erop voor de herkenbaarheid. Persoonlijke aandacht zit ‘m in de kleine details en kan een groot verschil maken, want het kan veel waardering opleveren bij de klant.
Speel in op seizoenen of trends
Met jouw bedrijf kun je ook inspelen op bepaalde tijden. Zo kun je bijvoorbeeld denken aan een bepaald seizoen of feestelijke dagen zoals kerst waarop je kunt inspelen. Je kunt de verpakking een leuke, vrolijke twist geven of je kunt een actie opstellen die te maken heeft met het bepaalde seizoen. Je kunt ook een menukaart opstellen met dit thema, of je kunt een aanbieding verzinnen waarin het thema terugkomt. Dit soort kleine veranderingen kunnen ervoor zorgen dat je opvalt bij de klant. Ook op bepaalde trends is het leuk om hier in te haken.
Denk aan de sfeer in jouw bedrijf voor een goede eerste indruk
Als er regelmatig klanten bij jou over de vloer komen, is het ook belangrijk om na te denken over de sfeer in jouw zaak. Zo is het natuurlijk belangrijk dat de klanten zich welkom voelen en dat er een fijne sfeer heerst. De inrichting van jouw zaak, maar ook de muziek die er draait en de geur kunnen een impact maken. Zorg er daarom voor dat jouw zaak er altijd spic en span bijstaat en dat de klanten al meteen een goede eerste indruk krijgen bij binnenkomst. Alles draait bij aan een fijne beleving: zo ook een warme groet bij binnenkomst, het aanbieden van een kopje koffie met een koekje, maar ook een entree die netjes en opgeruimd is en de frisse geur die er heerst.
(Ingezonden mededeling)
Meld u aan voor De Ster nieuwsbrief (U ontvangt een bevestigingsmail)
recent commentaar